Menu

Пројекти

Завршни сусрет полазника онлајн семинара „Визуелно програмирање и примена – програмирање робота“

У Политехничкој школи, у суботу 8.02.2014. године, у оквиру пројекта “Такмичење у програмирању робота“ одржан је први од четири завршна сусрета полазника онлајн семинара „Визуелно програмирање и примена – програмирање робота“. 

Циљ семинара је осособљавања наставика за коришћење нових софтверских и хардверских алата, и мотивисање наставника за примену нових технологија у настави. Наставници су стекли основна знања у вези са управљањем Лего робота у Лего софтверу, МRS-у и у C#. 

На завршни сусрет је било присутно 36 наставника, и то из Краљева, Горњег Милановца, Ужица и из Крагујевца. Завршни сусрет се састојао из два дела, у првом делу наставици су решавали завршни тест, а у другом делу су присутвовали демонстрацији задатака са курса на Лего роботу. Вођена је жива дискусија.

Присутни наставници су обавештени и о нацрту правилника за Обласно и Републичко такмичење у програмирању робота, као и датумима за реализацију такмичења.

Из наше школе успешно су савладали обуку и добили уверење о похађаној обуци следећи наставници: Небојша Стевановић, Јасмина Стевановић, Јасмина Живановић, Јелена Максић, Јелена Јанковић, Синиша Којић, Иван Миливојевић, Саша Петровић, Малиша Цветковић, Братислав Цветковић и Павловић Иван.

Онлајн курс (у трајању од шест недеља) су успешно реализовали предавачи: Миодрага Вучинића, Катарина Вељковић, Дарко Крсмановић и Мирољуб Сеничић.

Овако реализован семинар допринео је промоцији роботике и наставку реализације пројекта у целини.

Више кроз фотографије....

Снежана Савић

Састанак у вези са израдом правилника такмичења

У петак 07.02.2014. године у просторијама Политехничке школе, одржан је састанак на коме је тим наставника почео креирање правила за обласно и републичко такмичење из програмирања робота. Састанку су присуствовали наставници: Влада Пузић из Новог Сада, Јелена Стојановић и Јован Милетић из Београда, Биљана Николић из Ниша и Катарина Вељковић из Крагујевца. Тим наставника је током осмочасовног састанка креирао нацрт првилника за такмичење, као и типови задатака. Договорено је да се сав материјал постави онлајн, и да се током наредних недеља на тај начин допуњавају правила такмичења. Наредни састанак је планиран у последњој недељи фебруара, када би се коначно направио правилник за такмичење, и као такав презентовао школама у оквиру Заједнице машинских школа.

 

Друга радионица „Дискриминација, стереотипи и предрасуде“

У четвртак 12. децембра 2013. године Оливера Првић Ерац, наставника психологије у Политехничкој школи у оквиру пројекта „Модел минималне педагошке интервенције“ одржала је за одељенске старешине I и II разреда другу по реду радионицу „Све је онако како га гледамо / видимо“. 

Циљ је био упознати наставнике са процесом опажања, интерпретације и доношења закључака на основу недовољних информација, значај контекста за настанак ставова, излажење из утврђених оквира реалности. Наставници су активно учествовали у самој радионици, преиспитујући своје ставове и наводећи примере из сопствене праксе у раду са ученицима. Поједини наставници су имали прилике да сличне радионице изводе у сарадњи са наставницима Грађанског васпитања и њихово искуство говори да се разликују погледи ученика и нас наставника, посебно у првом делу када рангирају ликове. 

Дошло се до закључка да нове информације утичу на наше поимање ликова и њихови рангови се углавном мењају, а нама остаје да преиспитамо сопствене ставове и предрасуде, посебно у раду са ученицима. 

Радионица "Партиципација младих - примери добре праксе"

Радионица „Партиципација младих – примери добре праксе“, модула „Рад са младима“, одржана је 13. децембра 2013. године. На радионицама су учествовале разредне старешине првог и другог разреда, као и остали заитересовани наставници. Водитељи радионице биле су Снежана Савић и Катарина Вељковић. 

Основни циљ ове радионице је да се наствници упознају са начинима укључивања ученика у наставне и ваннаставне активности које доприносе њиховом директном учешћу у развој живота школе стицањем комуникацијских и других вештина неопходних за активно укључивање у токове савременог друштва. Кроз радионицу водитељи радионице су подстакли наставнике размисле колико су уопште спремни да чују глас младих, њихове проблеме и могућа решења. 

Закљичак ове радионице био је да подстицањем деце и младих да отворено изразе своје мишљење, при том испољавајући спремност да их чујемо и саслушамо, они могу и треба да постану сигурнији, одговорнији, зрелији и бољи људи од нас. Укупан број наставника присутних на радионици био је 23.

Више кроз слике....

Модел изградње знања

Радионице модула „Модел изградње знања“ и „Рад са приправницима“, одржана је 9. децембр 2013. године у Медицинској школи.

На радионицама су учествовали наставници општеобразовних и стручних предмета.

Семинар на коме су приказане основе „Читањем и писањем до критичког мишљења (RWCT)“ и презентоване неке од техника учења, водили су Драгана Зарков, педагог и Милан Габарић, помоћник директора.

Семинар је протекао у одличној атмосфери, а колеге су се максимално трудиле.

 

Страна 3 од 13

Поткатегорије

  • CEOOR
  • ATC
  • ACES
  • Једнаке шансе
  • Такмичење ученика у програмирању робота

    Програм треба да помогне младим људима да постану главни ослонац иновација у друштву, и омогући им да остваре своје професионалне потенцијале првенствено у оквирима науке и технологије. Циљ програма је да идентификује, изабере и даје подршку талентованим младим људима да се даље усавршавају на различитим пољима индустрије, од:

    • индустријске аутоматизације,
    • индустрије развоја софтвера,
    • роботике,
    • мреже и телекомуникација,
    • ауто индустрија.

    Уз подршку Министарства просвете Републике Србије, локалне заједнице, и водећих индустријских грана ово такмичење ће изнедрити квалитетне раднике. Тиме ће се обезбедити да се такмичење, организује сваке године и постане редовна активности у годишњем плану републичких такмичења Министарства просвете Републике Србије.

  • Радионице, рад и игре
    Општи циљ пројекта: Развијање личих афинитета и подизање свести младих људи када су у питању  вештине успешне комуникације (вербална и невербална комуникација), вештине активног слушања, суочавање са младима који испољавају одређене манифестације друштвено неприхватљивог понашања, методе решавања конфликта и промовисање позитивних људских вредности .
     
    Специфични циљеви:
    1. Повећање стручних компетенција професионалаца и волонтера за реализацију адекватне стручне праксе у раду са децом и младима из различитих осетљивих друштвених група. 
    2. Стицање животних вештина и ефикасније превазилажење проблема младих који испољавају проблеме у понашању у школи, кроз укључивање у радионице и радно окупациону терапију у пластенику.
    3. Потписивање споразума о трајној сарадњи између школе-носиоца пројекта и партнерске установе која непосредно реализује услугу: Дневни боравак за децу и младе са проблемом у понашању.
    Циљну групу чине:
    • ученици Политехничке школе.
    • корисници услуга партнерске установе.
    • запослени у школи, радници који ће бити чланови новооснованог тима за праћење ученика, професионалци и волонтери партнерске установе( просветни радници, психолози, педагози, специјални педагози и један број студената).

    Партнер на пројекту је Центар за развој услуга социјалне заштите “Кнегиња Љубица“ из Крагујевца, чија је улога да:

    • организује обуке “Договор како то добро звучи“, 
    • реализује активности у пластенику,
    • припреми програм у дневним боравцима, мониторинг активности и 
    • учествује у припреми промотивног материјала и медијске презентације.
  • Open Discovery Space

    ОДС пројекат има за циљ да подстакне дељење, прихватање, коришћење и пренамену постојећих база образовних садржаја. Пре свега он ће демонстрирати начине како да се укључе школске заједнице у иновативне начине поучавања и учења кроз ефикасну употребу електронских ресурса. Он ће промовисати изградњу заједнице бројних европских школа и оснажити их да користе и деле јединствене ресурсе кроз смислене образовне активности. Поред тога, пројекат ће показати потенцијале електронских ресурса да задовоље образовне потребе ових заједница.

    Веб-портал који ће бити развијен током реализације пројекта биће друштвено-оријентисана платформа путем које ће наставници, ученици и родитељи бити у могућности да откривају, усвајају, дискутују и прилагођавају ресурсе својим потребама и интересовањима.

    На крају, пројектом ће се извршити вредновање утицаја и документовати цео процес у мапу која ће обухватити смернице за пројектовање и спровођење делотворних образовних активности заснованих на бази ресурса које би могле бити усвојене од стране других актера у школском образовању.

Пријатељи школе

Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.
 

Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.

 

Go to top