Menu

Пројекти

Завршна конференција пројекта

У оквиру пројекта „Једнаке шансе у средњошколском образовању“, одржана је од 03. до 04. децембра 2013. године, завршна конференција „Инклузивна политика у образовним установама“.

На овој конференцији, учесници су имали прилику да сагледају резултате пројекта и да кроз узајамно информисање и отворени дијалог дође до кретивног приступа смањењу дискриминације. Кроз активну дикусију свих учесника и медијске продукте ученика три школе (Политехничке школе, Техничке школе „Павле Савић“ из Новог Сада и Школе моде и лепоте из Ниша) промовисана је и основна идеја пројекта интеркултуралност у образовању.

На конференцији је приказан и филм „Ружо моја – ово је наша табу прича“. Аутор овог филма Зорана Таировића, је обликовао ову причу уз помоћ ученика три школе, који су били аутори сценарија, шминкери, костимографи и глумци.

Директор Синиша Којић, презентовао је нашу школу као једну од три Модел школе која је развила ресурсе који подржавају инклузивну политику у образовању. 

Више кроз слике ....

Катарина Вељковић, координатор тима

Како организовати виртуелну посету Атлас експерименту у ЦЕРН-у

Први ОДС вебинар (Open Discovery Space Webinar) на тему “Како организовати виртуелну посету Атлас експерименту у ЦЕРН-у”(“How to organize a Virtual Tour to the Atlas Experiment at CERN”) ће бити одржан у петак, 6. децембра у 16:30 (CET). 

Заинтересовани наставници добиће интерактивно упутство и савете за организацију виртуелних посета ученика највећој светској лабораторији за физику и њеним истраживачким обектима. Додатне информације о догађају и самом АТЛАС експерименту можете наћи овде.

Региструјте се за вебинар користећи упитник и започните узбудљиво путовање кроз физику честица.

Вебинар ће водити др Angelos Alexopoulos (CERN) и др Sofoklis Sotiriou (EA) директно из контролне собе АТЛАС експеримента.

Катарина Вељковић, координатор ОДС пројекта у нашој школи

Радионица "Језик позитивне акције"

У оквиру пројекта "Радионице, рад и игре", 02. децембра 2013. године, професорка филозофије Снежана Савић, , одржала је радионицу под називом "Језик позитивне акције". 

Учесници радионице били су млади Политехничке школе, који су имали прилике да кроз ову радионицу свој уобичајени комуникацијски стил унапреде и преиначе у вид позитивног комуникацијског приступа. 

Изискујући жељено понашање саговорника кроз афирмативну комуникацијски приступ ученици су препознали предност позитивне акције (разговорне) у свакодневној реалности, као и неопходност међусобне вербално испољене емпатије.

Више кроз слике ...

Семинар "Изградња одељењске заједнице успостављањем правила и самодисциплине"

У оквиру мини пројекта „Модел минималне педагошке интервенције“ који је део пројекта „Једнаке шансе у средњошколском образовању“, од 29. 11. до 01. 12. 2013. у Медицинској школи „Сестре Нинковић“, одржан је акредитован семинар „Изградња одељењске заједнице успостављањем правила и самодисциплине“.

Овај семинар су реализовали наставници (тренери: Славица Јанковић, Катарина Вељковић, Снежана Савић, Оливера Првић Ерац, Милан Габарић и Драгана Зарков) наше школе, који су кроз радионице теоријски и практично пружали знања о школа као заједница која учи, одељењским процедурама, као и вештинама које су неопходне за конструктивну комуникацију у одељењу или тиму, у циљу превазилажења сукоба и конфликата, како међу ученицима, тако и између ученика и наставника.

Учесници семинара су показали велику заитересованост и ангажованост током свих радионица.

Кроз одржане радионице смо показали да као школа имамо одличан тим наставника који ће моћи да буде носилац Модел школе једнаких шанси.

Више кроз слике ...
С
лике са трећег дана семинара

Катарина Вељковић, координатор тима

Снимање филма

У Новом Саду, од 15. до 16. новембра 2013. године у Техничкој школи „Павле Савић“, започела је последња фаза креативног процеса започетог још летос, фаза снимање филма на тему људских права, дискриминације, и интеркултуралности.

Филм је конципиран на реалном животу младих у Србији данас.

Прича почиње доласком нове ученице у разред и њеним тешким прилагођавањем на нову средину. Она покушава да се уклопи и прилагоди на ново окружење и стекне нове пријатеље, што јој и полази за руком. Врло брзо постаје примећена од стрене дечака из одељења који желе да је освоје. Она се заљубљује у једног дечака из имућне породице, који јој је на први поглед отворио срце, међутим врло брзо се види да му намере нису биле искрене. Он злоупотребљава њену приврженост и верност и у интимним тренуцима одлучује да снима њих двоје, и касније снимак поставља на Интернет. Убрзо овај скандал долази и до разредног старешине, директора па и целе школе. У страху да овакав скандал може да поприми несагледиве последице, да уништи живот једне младе особе, да наруши имиџ школе, директор и разредни старешина одлучују да изврше притисак на ученика и да се целокупна ствар, што пре заташка. Ученица при крају схвата ко су јој заиста прави пријатељи и добија њихову подршку. Док се виновник каје због свега што је учинио и то јавно признаје преко друштвених мрежа.

Више кроз слике....

На снимању овог филма учествовали су Огљен Шебек, Данијел Мијаљевић и наставник Филип Милошевић. Промоција филма ће се одржати на завршној конференцији, почетком децембра.

Страна 4 од 13

Поткатегорије

  • CEOOR
  • ATC
  • ACES
  • Једнаке шансе
  • Такмичење ученика у програмирању робота

    Програм треба да помогне младим људима да постану главни ослонац иновација у друштву, и омогући им да остваре своје професионалне потенцијале првенствено у оквирима науке и технологије. Циљ програма је да идентификује, изабере и даје подршку талентованим младим људима да се даље усавршавају на различитим пољима индустрије, од:

    • индустријске аутоматизације,
    • индустрије развоја софтвера,
    • роботике,
    • мреже и телекомуникација,
    • ауто индустрија.

    Уз подршку Министарства просвете Републике Србије, локалне заједнице, и водећих индустријских грана ово такмичење ће изнедрити квалитетне раднике. Тиме ће се обезбедити да се такмичење, организује сваке године и постане редовна активности у годишњем плану републичких такмичења Министарства просвете Републике Србије.

  • Радионице, рад и игре
    Општи циљ пројекта: Развијање личих афинитета и подизање свести младих људи када су у питању  вештине успешне комуникације (вербална и невербална комуникација), вештине активног слушања, суочавање са младима који испољавају одређене манифестације друштвено неприхватљивог понашања, методе решавања конфликта и промовисање позитивних људских вредности .
     
    Специфични циљеви:
    1. Повећање стручних компетенција професионалаца и волонтера за реализацију адекватне стручне праксе у раду са децом и младима из различитих осетљивих друштвених група. 
    2. Стицање животних вештина и ефикасније превазилажење проблема младих који испољавају проблеме у понашању у школи, кроз укључивање у радионице и радно окупациону терапију у пластенику.
    3. Потписивање споразума о трајној сарадњи између школе-носиоца пројекта и партнерске установе која непосредно реализује услугу: Дневни боравак за децу и младе са проблемом у понашању.
    Циљну групу чине:
    • ученици Политехничке школе.
    • корисници услуга партнерске установе.
    • запослени у школи, радници који ће бити чланови новооснованог тима за праћење ученика, професионалци и волонтери партнерске установе( просветни радници, психолози, педагози, специјални педагози и један број студената).

    Партнер на пројекту је Центар за развој услуга социјалне заштите “Кнегиња Љубица“ из Крагујевца, чија је улога да:

    • организује обуке “Договор како то добро звучи“, 
    • реализује активности у пластенику,
    • припреми програм у дневним боравцима, мониторинг активности и 
    • учествује у припреми промотивног материјала и медијске презентације.
  • Open Discovery Space

    ОДС пројекат има за циљ да подстакне дељење, прихватање, коришћење и пренамену постојећих база образовних садржаја. Пре свега он ће демонстрирати начине како да се укључе школске заједнице у иновативне начине поучавања и учења кроз ефикасну употребу електронских ресурса. Он ће промовисати изградњу заједнице бројних европских школа и оснажити их да користе и деле јединствене ресурсе кроз смислене образовне активности. Поред тога, пројекат ће показати потенцијале електронских ресурса да задовоље образовне потребе ових заједница.

    Веб-портал који ће бити развијен током реализације пројекта биће друштвено-оријентисана платформа путем које ће наставници, ученици и родитељи бити у могућности да откривају, усвајају, дискутују и прилагођавају ресурсе својим потребама и интересовањима.

    На крају, пројектом ће се извршити вредновање утицаја и документовати цео процес у мапу која ће обухватити смернице за пројектовање и спровођење делотворних образовних активности заснованих на бази ресурса које би могле бити усвојене од стране других актера у школском образовању.

Go to top